Fotók,  Kaland,  Természet

Ezerarcú Bali

Ahogy a repülőgépünk landolt érezni lehetett, hogy egy egészen különleges helyre érkeztünk. A reptér egészen más volt, mint eddig bárhol, színes, rengeteg virággal, zölddel és illattal teli. Már az első lépések elvarázsoltak. Megérkeztünk a paradicsomba.

Denpasari reptér 2019

Kissé szkeptikus voltam ezzel a szigettel kapcsolatban, mivel azt olvastam, hogy a sok turista miatt kevésbé élvezhetőek egyes részei. Akár ez igaz is lehet, de felül kell kerekedni rajta. Annyi rejtett kincse van, hogy mindenki talál kedvére valót.

A denpasari reptér mellett terül el a leghíresebb strandja, a Kuta Beach. A naplementét érdemes egyszer innen végigkövetni.

Kuta beach

Mi Ubud mellett egy rizsföld közepén található apartmanban szálltunk meg, így minden reggelünk álomszerű volt, ahogy a fehér darvak a nap első sugaraival felröppentek a házaink mellől.

Ubud Bali kulturális központja. A város utcáin haladva minden háznál oltárok, kapuk előtt pedig kis áldozati adományok (virág, rizs, füstölő, keksz) vannak. Mintha egész évben ünnep lenne, minden teljes díszében pompázik, illatban úszik.

A sziget különleges atmoszférája a szent helyeken még intenzívebb.

Pura Tirta Empul

Pura Tirta Empul egy balinéz hindu vízi templom. Szent forrásában elmerülve az emberek a testi-lelki megtisztulás, gyógyulás reményében bíznak. Annak ellenére, hogy rajtunk kívül sokan voltak, mégis csend, nyugalom vett körül.

A szent majomerdő ezzel szemben nyüzsgő és zsúfolt. Itt kevésbé tudom elképzelni, hogy megtaláljam a lelki békém. De hát nem vagyunk egyformák, és ez így jó.

Sacred Monkey Forest

Túrázásra is rengeteg lehetőséget kínál a sziget. Vulkán, vízesések, rizsföldek mind felfedezésre várnak.

Sekumpul vízesés

Satria és a cat-poo-chino

Különleges hely, soha vissza nem térő alkalommal kávézás terén a Satria kávéültetvény. Tea, kakaó, banán és más trópusi növény között sétálva nézhetjük végig a kávékészítés lépéseit, akár ki is próbálhatjuk a pörkölést.

Természetesen a kóstolás sem maradhat el, az ínyencek kipróbálhatják a kopi luwakot (kopi=kávé, luwak=cibetmacska, lehet találgatni mi történik), bár a cat-poo-chino megnevezés szerintem mindent visz.

A szigeten még ezer dolgot lehet kipróbálni. Annak ellenére, hogy eléggé felkapott, találhatunk eldugott, békés helyeket. Az emberek kedvesek, vendégszeretők. A folyton zöldellő rizsföldek látványától pedig tényleg a paradicsomban érezhetjük magunkat.

Bali csodás, megéri a hosszú repülőutat!

Az izgalmas túra szervezője a Wanderwell.

Kezdőlap

Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük